עשרת הדברים שאסור לפספס בטהיטי

מי היה יכול להעלות בדעתו שניתן לבקר בגן העדן בעודנו בחיים? איי טהיטי, בשמם הרשמי – פולינזיה הצרפתית – מורכבים מ-118 איים ואטולים חלומיים שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו. המסע לאיים האקזוטיים אינו נחלתם של עשירי תבל בלבד, ולמרחיקים עד לקצה העולם ממתינה הרפתקה שהיא הרבה מעבר לחופים מושלמים. בואו לגלות את עשרת הדברים שחייבים לראות, לחוות, ולעשות באיי טהיטי.

כתב וצילם: אביחי בן צור

לחוות את גן העדן בעודנו בחיים

איי טהיטי ופולינזיה הצרפתית הם מהמקומות האחרונים שיושבו על ידי האנושות, 118 איים חלומיים שכל אחד הוא עולם ומלואו

בואו לחוות את המקום שממנו עשויים חלומות בטיול עצמאי לאיי פולינזיה הצרפתית המותאם אישית

קניות

מהשוק האקזוטי של בירת הטריטוריה הצרפתית – Papeete – ועד לחוות הפנינים של איי טואמוטו, הקפידו לשמור מספיק מקום במזוודה שלכם … וכסף מזומן. באיי טהיטי, תמצאו בין היתר חפצי אומנות עשויים מעץ, אבני בזלת ועצמות בעלי חיים – פרי יצירתם של תושבי קבוצת איי מרקיז המוכשרים, תכשיטים מעוטרים בפנינים שחורות הגדלות בלגונות העצומות, וחומרי גלם משובחים כגון הוונילה של האי טאהאה. כל אלה ורבים אחרים יהוו הוכחה מוחשית לכך שהטיול לגן העדן של טהיטי אכן לא היה רק בגדר חלום.

קניות בשוק בפפאטה - טהיטי - פולינזיה הצרפתית
פסלי טיקי בפולינזיה הצרפתית איי מרקיז

לתפוס מושב ליד החלון בטיסות הפנים

מדלגים בין האיים? יש כלל אצבע אחד כשזה מגיע לטיסות הפנים של חברת אייר טהיטי בפולינזיה הצרפתית: חובה לתפוס מושב ליד החלון! בהיעדר מקומות שמורים, אתם לא רוצים לפספס את הנופים שמחכים לכם בטיסה הקצרה שתיקח אתכם מאי לאי. הטייסים המיומנים בדרך כלל יעניקו לכם ״סיור אווירי״ מסביב לאי בעוד שהם מיישרים את המטוס לנחיתה באיזור שטוח בעמק צר או על אי קטן בקצה הלגונה. השאלה היחידה שנותרת היא מאיזה צד של המטוס הנוף יפה יותר: שמאל או ימין.

מאופיטי - טיסות פנים - טהיטי - פולינזיה הצרפתית

לכוון את מחוגי השעון ׳לזמן האי׳

עם חיוך רחב על פניהם ועטורים בשרשרת פרחים ריחנית, תושבי האיים יקבלו אתכם בזרועות פתוחות וישמחו לחלוק עמכם את ״סודם״ לחיים נטולי הדאגות. אז קחו את הכל ״באיזי״ ואל תדלגו במהרה מאי לאי. עיצרו בצידי הדרך בדוכני הפירות ושוחחו עם המקומיים, הרגישו חלק מהמשפחה בבתי הארחה המקומיים (פנסיונים), ושבו על כוס בירה עם המדריך שלכם לאחר טרק מוצלח ביערות הגשם. אם יש מילה אחת בשפה המקומית שאותה לבטח תלמדו, זו וודאי ״ia ora na״ – שלום. המקומיים אינם פוסחים על ההזדמנות לומר שלום לכל מי שעובר על פניהם ולאחר מספר ימים בגן העדן, גם אתם ״תדבקו במחלה״

דוכן פירות באי מוריאה - טהיטי - פולינזיה הצרפתית

להקיף את האי בסיור רכוב

על מפת העולם, האיים של פולינזיה הצרפתית אינם נראים גדולים יותר מגרגיר חול, לבטח מסוג האיים שניתן להקיפם ברגל, נכון? אז זהו שלא! אומנם האיים קטנים יחסית, אך מרביתם די גדולים ומזמינים את המטייל לצאת למסע רכוב מסביב לאי. באי הגדול – טהיטי – עיצרו בחופים המכוסים בחול וולקני שחור, במפלי מים ונקודות תצפית מרהיבות. במוריאה הקדישו זמן לקו החוף החובק את שני מפרציו העמוקים של האי המעניקים לו צורה של לב. בהואהינה עיצרו לצד הדרך במקדשי אבן עתיקים, האכילו צלופחים בעלי עיניים כחולות וגלו חופים שאין בהם נפש חיה. ובאיי מרקיז – התענגו בנוף עוצר נשימה בדרך למקדש עתיק ועיצרו בכפרים שבהם הזמן פשוט לא זז.

נוקו היווה איי מרקיז פולינזיה הצרפתית

מוריאנ - סיור מסביב לאי - טהיטי - פולינזיה הצרפתית

לרקוד כמו המקומיים

הרבה לפני עידן הפייסבוק, הטלוויזיה בכבלים והקניון השכונתי, חיי הלילה באיי טהיטי הסתכמו בעיקר בספירת כוכבים. אולי זו הסיבה לכך שהפולינזים הקדומים החלו להפיק מסיבות ערב לוהטות עם כוריאוגרפיה מקורית, תסריט המבוסס על סיפורי האבות, תחפושות אקזוטיות ומוזיקה שמרעידה את החול הרך שבין אצבעות הרגליים. באיי טהיטי, אין מצב שתמצאו מקומי שאינו יודע לרקוד, לשיר, לנגן בכלי כלשהו, או כל השלשה גם יחד. זה בדיוק מה שמשך את תשומת ליבם של המבקרים האירופאים הראשונים וגם אתם תשימו לב לתופעה. חובה להתנסות בריקוד המסורתי במסגרת מופעי הערב שבאיים, אשר שיאם מגיע עם ריקוד האש – נחלתם של הנערים האמיצים ביותר על האי.

Tahitian Dancing - French Polynesia 3

להתחבר לצד הרוחני במקדשים עתיקים

בין אם זה במעבה יערות הגשם, בפסגות ההרים או ממש על החוף, באיי טהיטי פזורים מאות מקדשים החושפים טפח מן העבר העתיק ולבטח מסתתרים רבים אחרים שטרם נחשפו. לחובבי היסטוריה, ארכאולוגיה ותרבויות עתיקות מחכה חוויה יוצאת דופן של שיטוט בין מקדשי האבן השונים שבכל האיים. למרות שכבר עברו יותר ממאתיים שנים מאז המירו את דתם לנצרות, מקדש Taputapuatea שבאי ראיאטיאה הקדוש ביותר בכל המשולש הפולינזי – הוא עדיין מוקד משיכה ומקור גאווה לאומי. באי הואהינה, עשרות מקדשים פזורים לאורך חופו של אגם מאבה ובהרים, סימן לתפקידו החשוב של האי בימים עברו. אך גולת הכותרת בגזרת המקדשים מגיעה מהיבה אוא שבאיי מרקיז המבודדים, שם פסלי טיקי ענקיים גורמים לשחקני אן בי איי להיראות כמו גמדים.

You may also like
מקדש פולינזי - איי מרקיז - טהיטי

 לצאת לטרקים

קראתם נכון את הכותרת! בניגוד לסטריאוטיפ, פולינזיה הצרפתית היא הרבה מעבר לחופים מושלמים ובקתות מפנקות מעל המים. עם איים גבוהים אשר פוסלו בשלמות ע״י כוחות הטבע ועם כל כך מעט אנשים סביבכם, תנעלו נעליים וצאו לטייל. באיים קיימים מספר רב של טרקים מומלצים בכל רמות הכושר השונות, ואת חלקם מומלץ לעשות עם מדריך מקומי מוסמך, גם כדי לא ללכת לאיבוד וגם כדי ללמוד על החי והצומח. ויחד עם זאת, ממסלולים רבים שבאי מוריאה, מנוף פנורמי הנשקף מפסגת האי במאופיטי, ועד לגולת הכותרת – הר אאוראי בטהיטי – קיימים טרקים רבים שאותם ניתן לעשות בזמנכם הפנוי.

טרק בטהיטי - פולינזיה הצרפתית

פסגת הר באי מאופיטי פולינזיה הצרפתית

לבלות את היום בלגונות שוקקות חיים

מעטים הם הימים הנצרבים בזיכרון לאורך חיינו, אך לבטח תזכרו לפרטי פרטים את הימים בהם ביליתם בלגונות הקסומות של איי טהיטי. הלגונות חוצצות כמעט לגמרי בין היבשה לאוקיינוס אשר גליו מתנפצים בעצמה על שונית האלמוגים. למעשה, יוצרות הלגונות מערכות אקולוגיות ייחודיות, מעין ״בריכות״ ענקיות שהדרך הטובה ביותר להכירן היא במסגרת סיור ימי מהאי שבו אתם שוכנים. במסגרת היום הקסום, קיפצו למים לשחייה עם כרישים קטנים ומנטות, האכילו סטינגרייז בנקודות רדודות, שנרקלו בגינות אלמוגים מרהיבות ותנוחו על איונים חלומיים שבקצה השונית – ממש בקו התפר שבין הלגונה לאוקיינוס – שם תתענגו ב״על האש״ פולינזי.

פיקניק בלגונה - טהיטי - פולינזיה הצרפתית

the motu of - ninamu resort - tikehau - frech polynesia

צלילות עם כרישים, דולפינים ומנטות

הנה עוד דרך להירטב באיי טהיטי. לאלה מכם שצוללים, ממתינה חווייה בלתי נשכחת מתחת לפני המים. אתרי הצלילה בחלק זה של העולם הם מהמשובחים ביותר ומושכים אליהם ״פריקים״ של צלילות. את האתרים הטובים ביותר בפולינזיה הצרפתית, תמצאו באטולים של רנגירואה ופאקאראבה שבקבוצת איי טואמוטו – רצועת האטולים הגדולה ביותר בעולם. שם, תפגשו מאות כרישים המפטרלים לאורך הפתחים שבשונית האלמוגים, משפחות דולפינים, צבי ים ואלמוגים בשלל צבעים. אך גם בקבוצת איי החברה תצאו מסופקים, בין אם זה בצלילות עם כרישים במוריאה או ביקור ״בתחנות הניקיון״ של מנטות באי החלומי מאופיטי – שם היצורים המסקרנים ״עוגנים״ למשך מספר דקות בעוד שדגים קטנים ממרקים את גופן.

שחייה עם מנטה ריי - טהיטי - פולינזיה הצרפתית

למצוא את החוף המושלם

טוב, בואו נהיה כנים. הדבר הראשון שצץ לכם בראש כשחושבים על איי טהיטי זה חוף מושלם עם עצי קוקוס ואף נפש חייה מסביב. ובכן, החדשות הטובות הן שלא תטוסו עד לקצה העולם ותצאו בידיים ריקות. החופים של איי טהיטי אף מרשימים יותר במציאות מאשר בחוברת תיירותית או שומר מסך כלשהו. מהחופים בעלי החול הוולקני השחור של האי הגדול – טהיטי, לחופי החול הוורוד של האטולים באיי טואמוטו, ועד לחול הלבן הרך של בערך כל חוף אחר – בקלות תמצאו את גן העדן הפרטי שלכם לבלות בו את היום.

pink sand beach 10 - tikehau lagoon tour - french polynesia

חוף טרופי - טהיטי - פולינזיה הצרפתית

בואו להגשים חלום

כפי שראיתם, איי טהיטי הם הרבה מעבר לטיול חופים. בואו לחוות את המקום שממנו שזורים חלומות בטיול עצמאי המותאם אישית ותפור בדיוק למידות שלכם.

לחוות את גן העדן בעודנו בחיים

איי טהיטי ופולינזיה הצרפתית הם מהמקומות האחרונים שיושבו על ידי האנושות, 118 איים חלומיים שכל אחד הוא עולם ומלואו

בואו לחוות את המקום שממנו עשויים חלומות בטיול עצמאי לאיי פולינזיה הצרפתית המותאם אישית