עשרה תירוצים מדוע לנסוע לטהיטי

איי טהיטי, בשמם הרשמי – פולינזיה הצרפתית – הם מהיעדים הפחות מתויירים והיותר קסומים בעולם. אי שם בדרום האוקיינוס השקט, 118 איים חלומיים קורצים למטיילים המוכנים להרחיק עד לקצה העולם כדי לחוש את טעם גן העדן בעודם בחיים. למי שבאמת זקוק, הנה 10 סיבות מדוע לנסוע לאיי טהיטי.

כתב וצילם: אביחי בן צור

לחוות את גן העדן בעודנו בחיים

איי טהיטי ופולינזיה הצרפתית הם מהמקומות האחרונים שיושבו על ידי האנושות, 118 איים חלומיים שכל אחד הוא עולם ומלואו

בואו לחוות את המקום שממנו עשויים חלומות בטיול עצמאי לאיי פולינזיה הצרפתית המותאם אישית

המסע בעקבות החוף המושלם מסתיים כאן

בואו נוריד את הנושא הזה מהשולחן כבר מההתחלה, שכן אני בטוח שהדבר הראשון שלבטח עולה בדעתכם כשחושבים על איי טהיטי הוא חוף מושלם עם חול לבן ורך, עצי קוקוס המלבלבים ברוח טרופית מפנקת ולגונה מלאה במים שצבעם טורקיז בוהק. ובכן, החדשות הטובות הן שזהו אכן המצב. באיי טהיטי, לא צריך להתאמץ יותר מדי כדי להביא את המרדף אחר החוף המושלם סוף סוף לקיצו. בין אם זה חוף עם חול לבן ורך, חול וולקני שחור ואפילו חול ורוד רומנטי – החופים בטהיטי לקוחים היישר מהחלומות, ויש סיכוי גבוה שהם יהיו לגמרי שלכם.

חוף טרופי חול לבן - טהיטי- פולינזיה הצרפתית

זה הרבה מעבר לחופשת בטן-גב

המסע לאיי טהיטי טומן בחובו הרבה מעבר לחופים המושלמים. מלבד צלילות, שנורקל וספורט ימי, זהו יעד המתגמל את מבקריו האקטיביים. מגוון רחב של פעילויות כגון טרקים בכל הרמות יסייעו לכם להכיר את האיים מקרוב ויובילו אתכם לנקודות תצפית עוצרות נשימה. אך כדי לחוש באמת את תחושת החופש, כדאי שתשכרו רכב או הצטרפו לסיור מודרך והקיפו את האי, רק קחו בחשבון פרט חשוב: השאירו מספיק זמן פנוי בלו״ז לעצירות ביניים, שכן חלקים שלמים של האי יהיו רק שלכם.

view of Hakahau from hiking Hakamoui Loop - Ua Pou - Marquesas Islands - French Polynesia
טרק במוריאה - טהיטי - פולינזיה הצרפתית

לחוות את פאר היצירה של הטבע

נראה כאילו הטבע זימן את מיטב המעצבים, פסלים, קבלנים ובעלי מקצוע נוספים כאשר התקבלה ״ההחלטה״ להעלות את איי טהיטי ממעמקי האוקיינוס אל מעל פני המים. חלק מן האיים – כגון בורה בורה – מיתמרים לכיוון השמים ומוקפים בשונית אלמוגים היוצרת לגונה פנימית ושקטה, וחלקם איים שאינם מוגנים ע״י שונית – כגון איי מרקיז – שם הטבע באמת קיבל ״יד חופשית״ בעיצוב קו רקיע משונן שאין כדוגמתו. אך חלק מן האיים הם כלל אינם איים, אלא אטולים – מעין סופגניות מחוררות המורכבות מרצועה יבשתית צרה ונמוכה המקיפה לגונה ענקית. האטולים הם זכר להרי געש קדומים ששקעו לאחר שסיימו את תפקידם בטבע, והיבשה הצרה היא למעשה השונית שהקיפה את האי. איי טואמוטו – אחד מחמשת קבוצות האיים שבפולינזיה הצרפתית – הם רצועת האטולים הגדולה ביותר בעולם – גן עדן לצוללנים וחובבי יעדים נידחים.

טרק בטהיטי - פולינזיה הצרפתית

pink sand beach 6 - tikehau lagoon tour - french polynesia

איי מרקיז פולינזיה הצרפתית

מפגש עם כרישים, דולפינים וצבי ים זה דבר שבשגרה, ואולי אף עם לוויתנים

אם בטיול ללונדון זהו מעיל הגשם שאסור לשכוח בחדר המלון, באיי טהיטי זהו ציוד השנורקל שתמיד צריך להיות איתך. בצידי הדרך ולאורך החופים, תמיד תמצאו גינות אלמוגים השופעות חיים בשלל צבעים, כך שמשעמם אף פעם לא יהיה. ומה מחכה לכם מחוץ לתחומי הלגונה? שם התמונה מעט שונה. בשעות הבוקר, קבוצות של עשרות כרישים המפטרלים בחיפוש אחר הארוחה החשובה ביותר ביום, ובשעות הערב, משפחות של דולפינים יוצאות ׳להשתעשע׳ עם ילדיהן. ומה באמצע? אלפי דגים בשלל צבעי הקשת, צבי ים חמודים ואפילו מנטות ענקיות הנכנסות ׳לתחנות רענון׳ שבהן דגים קטנים ממרקים אותן בדרך לעבודה. בתקופה שבין אוגוסט לנובמבר, פוקדים את חופי חלק מהאיים בפולינזיה הצרפתית מאות לווייתנים. הם עושים את דרכם מהיבשת הקפואה כדי למצוא בני זוג ולהוליד את דור ההמשך. 

שחייה עם כרישים - בורה בורה - טהיטי - פולינזיה הצרפתית

שחייה עם לווייתנים בפולינזיה הצרפתית

מקדשים עתיקים מסתתרים בכל פינה

מקור מוצאם של הפולינזים הקדומים וכיצד צלחו את המסע הימי הארוך אל האיים הם עדיין בגדר תעלומה. אך מה שכן ברור שחילונים, הם בטח לא היו! מכיוון ששפתם לא הייתה כתובה ודתם נאסרה ע״י המיסיונרים הנוצריים שהגיעו במאה ה-18, מעט מאוד ידוע על הפולחן של הפולינזים, אולם מאות מקדשי האבן הפזורים ברחבי האיים רומזים לנו על חיי הדת העשירים והמסתוריים של העבר. בין רשימת המקדשים המרשימים ביותר, תמצאו את מקדש Taputapuatea שבאי ראיטיאה – החשוב ביותר בכל המשולש הפולינזי (ניו זילנד – הוואי – אי הפסחא), מתחמי המקדשים שבאיי מרקיז המרוחקים – העטורים בפסלי ׳טיקי׳ אשר חלקם נראים מחייכים, חלקם בעלי שש אצבעות וחלקם מתנשאים לגבהים של למעלה משני מטרים, והמקדשים שבאי הואהינה הפזורים לכל אורך קו החוף ואף בהרים.

You may also like
פסלי אבן במקדש פולינזי - איי מרקיז - טהיטי - פולינזיה הצרפתית

המקומיים אוהבים לרקוד ולשחק באש

הרבה לפני עידן הפייסבוק, הטלוויזיה בכבלים והקניון השכונתי, חיי הלילה באיי טהיטי הסתכמו בעיקר בספירת הכוכבים. אולי זו הסיבה לכך שהפולינזים הקדומים החלו להפיק מסיבות ערב לוהטות עם כוריאוגרפיה מקורית, תסריט המבוסס על סיפורי האבות, תחפושות אקזוטיות ומוזיקה שמרעידה את החול הרך שבין אצבעות הרגליים. באיי טהיטי, אין מצב שתמצאו מקומי שאינו יודע לרקוד, לשיר, לנגן בכלי כלשהו, או כל השלשה גם יחד. בצד הגברי, אלה מתזזים את ברכיהם טוב יותר משאלביס רקד את הטוויסט, בעוד שבגזרת הנשים, אלה מצטיינות בהנעת האגן מצד לצד בקלילות מעוררת קנאה. אך עם כל הכבוד, רגע השיא בהופעה פולינזית מסורתית מגיע עם ריקוד האש – נחלתם של הנערים האמיצים ביותר על האי.

ריקוד אש פולינזי - טהיטי - פולינזיה הצרפתית

Tahitian Dancing - French Polynesia

אפשר לישון על המים… תרתי משמע

בואו נשחק קצת טריוויה. הידעתם כי הבקתה מעל המים, זאת שכל כך נפוצה באתרי יוקרה בעולם כגון האיים המלדיביים, מקורה בפולינזיה הצרפתית של שנות ה-60? ובכן, מאורע זה התרחש באי מוראיה שקבוצת איי החברה וכמו שאומרים באנגלית: ״השאר היסטוריה״. ברבים מאיי טהיטי ניתן להתפנק בחוויית הלינה האולטימטיבית ולהתחיל את היום עם טבילה במימי הלגונה היישר ממיטתכם. אך ראו הוזהרתם: החוויה כה מפנקת עד שיהיה קשה מאוד להיפרד מהבקתה ולבלות ״בעולם שבחוץ״, אולם תתנחמו לשמוע שאפילו את ארוחת הבוקר אפשר להשיט אליכם בעזרת סירת קאנו העוברת בין הבקתות מדי בוקר.

בקתה מעל המים - טהיטי - פולינזיה הצרפתית

זה לא רק יעד לזוכים בלוטו

אין חובה לזכות בלוטו או לעשות אקזיט מפלצתי כדי ליהנות מחופשה באיי טהיטי. נכון, חופשה בתאילנד זה לא, אך ברגע שהתגברתם על אתגר כרטיס הטיסה (זה בכל זאת סוף העולם שמאלה) תגלו שבאיי טהיטי קיימים מגוון רחב של מקומות לינה השווים לכל נפש, החל מריזורטים של חמישה כוכבים ועד לקמפינג. ללא ספק המיוחדים ואותנטיים ביותר הם הפנסיונים המקומיים – הגרסה הפולינזית לצימר הישראלי. במחיר שפוי בהחלט, לא רק שתזכו למיטה נוחה בבקתת עץ שלעיתים אף נושקת למים, אלא גם תזכו להכיר את המשפחה המארחת הידידותית ולטעום מהמטבח המקומי המשובח. ומה בתפריט? טונה ומאכלי ים טריים, ירקות ופירות טרופיים, נגיעות של חלב קוקוס, והכל תמיד בליווי בגט – אחרי הכל, זאת טריטוריה של צרפת.

ארוחת דגים בפנסיון - מאופיטי - טהיטי - פולינזיה הצרפתית

טיסות פנים הן למעשה טיסות נוף

לתענוג שבדילוג בין האיים קיים כלל אצבע יחיד: בהיעדר מושבים מוזמנים מראש, חובה לתפוס מקום ליד החלון. טיסות הפנים של חברה אייר טהיטי הן חוויות בפני עצמן, לבטח לא כאלה שתשאלו בהן כל שנייה ״מתי מגיעים כבר״?! הטיסות בין האיים קצרות, המטוס טס נמוך יחסית והנוף… אין מילים. אז גם הרווחתם טיסה מגן עדן אחד לאחר וגם זכיתם בטיסת נוף. אם תבקשו ממש יפה אולי תזכו לשבת בתא הטייס. ודבר נוסף: כמובן לא לשכוח את המצלמה בתיק.

טיסות פנים בפולינזיה הצרפתית
טיסות פנים אייר טהיטי - איי מרקיז מהאוויר - טהיטי - פולינזיה הצרפתית

להוריד הילוך ולהזיז את המחוגים ׳לזמן האי׳

עם חיוך רחב על פניהם ופרחים ריחניים המעטרים את ראשיהם, התושבים ברי המזל של איי טהיטי מחכים להראות לכם את גן העדן הפרטי שלהם ולחלוק מקצת מסודות החיים שלהם – חיים הנראים רגועים וחסרי דאגות לחלוטין. אז עיצרו בשולי הדרך בדוכני הפירות והתרעננו בשתיית מי קוקוס תוך כדי שיחה עם המקומיים, תגוונו את בחירת מקומות הלינה עם שהות של מספר ימים בפנסיונים משפחתיים, וחשוב מכל, תנו לנפש לנוח והקפידו לספוג את הקסם שבאוויר – Mana – בשפת המקומיים. ואם יש מילה אחת בשפה המקומית שאותה לבטח תלמדו, זו וודאי יא אוראנה – שלום. המקומיים אינם פוסחים על ההזדמנות לומר שלום לכל מי שעובר על פניהם ולאחר מספר ימים בגן העדן, גם אתם ״תדבקו במחלה״.

איי אוסטראל פולינזיה הצרפתית

בואו להגשים חלום

אז עכשיו, כשיש לכם לפחות 10 תירוצים מדוע לנסוע לטהיטי, הגיע הזמן לבקר בגן העדן. בואו לחוות את המקום שממנו שזורים חלומות בטיול עצמאי המותאם אישית ותפור בדיוק למידות שלכם.!

לחוות את גן העדן בעודנו בחיים

איי טהיטי ופולינזיה הצרפתית הם מהמקומות האחרונים שיושבו על ידי האנושות, 118 איים חלומיים שכל אחד הוא עולם ומלואו

בואו לחוות את המקום שממנו עשויים חלומות בטיול עצמאי לאיי פולינזיה הצרפתית המותאם אישית