טיול לבורה בורה: טיפים ומידע כללי על בורה בורה

מהאיים המרשימים ביותר בעולם, כשחושבים על טיול לבורה בורה מיד עולות מחשבות של גן עדן טרופי ופינוקי יוקרה אינסופיים. היעד המבוקש הידוע גם בכינויו המקומי – ״האי הרומנטי״ – מככב ברשימת המשאלות של כמעט כל זוג טרי, אולם לטיול בבורה בורה צדדים נוספים רבים מלבד בקתות המים המפורסמות. בכתבה זו, ננסה להבין מה מקור הקסם של היעד החלומי ונעבור על טיפים ומידע שימושי כללי לאלה המתכננים טיול לבורה בורה.

כתב וצילם: אביחי בן צור

לחוות את גן העדן בעודנו בחיים

איי טהיטי ופולינזיה הצרפתית הם מהמקומות האחרונים שיושבו על ידי האנושות, 118 איים חלומיים שכל אחד הוא עולם ומלואו

בואו לחוות את המקום שממנו עשויים חלומות בטיול עצמאי לאיי פולינזיה הצרפתית המותאם אישית

איפה נמצא בורה בורה

בורה בורה הוא אי טרופי בפולינזיה הצרפתית שבדרום האוקיינוס השקט. בורה בורה הוא אחד מהאיים שבקבוצת ״איי החברה״, הכוללת בין היתר את האי טהיטי ומוריאה.

למה בורה בורה כל כך מפורסם

על מנת להבין מדוע טיול לבורה בורה כה נחשק, נצלול תחילה אל תוך העולם המופלא של גאולוגיית איי הפסיפיק. בורה בורה הוא אחד מהאיים היותר וותיקים בארכיפלג ובדומה לשכניו הסמוכים, האי נוצר מהר געש גבוה שכיום מוקף בשונית אלמוגים היוצרת לגונה פנימית. בשל גילו הוותיק ובשל העובדה שהר הגעש אינו פעיל מזה אלפי (ואולי יותר שנים), מרבית משטחו של האי כבר הספיק לשקוע אל מתחת לפני המים ורק חלקו העליון נותר יבש. במקרה של בורה בורה, תופעה גאולוגית זו יוצרת לגונה עצומת ממדים ששטחה פי שלשה משטח פני האי עצמו.

בורה בורה - פולינזיה הצרפתית - מבט מלמעלה

עכשיו כשלמדנו פרק חשוב בגאולוגיה של בורה בורה, נדלג כמה אלפי שנים קדימה אל תקופת מלחמת העולם השנייה. לאחר מתקפת הפתע של היפנים על פרל הרבור שבהוואי, הקימו האמריקאים בסיסים רבים באיי האוקיינוס השקט. בין הגדולים שבהם היה הבסיס שהוקם בבורה בורה, שייעודו היה תיקון ספינות ואחסון מלאים. האמריקאים בנו מסלול נחיתה על איון שבקצה הלגונה, סללו כבישים, חפרו בארות מים, הציבו תותחים על רכסי ההרים ושינעו כ-5,000 חיילים ׳לגן העדן׳. בהיעדר ״אקשן״ (מהסוג הקרבי לפחות), בילו החיילים את מרבית זמנם כאחרוני התיירים. בתום המלחמה, התקפלו החיילים אך לא הצליחו לשמור על ״הסוד״ עם שובם הביתה. השילוב של חוויותיהם יחד עם מסלול הנחיתה שאיפשר הגעה ישירה אל האי, תרמו רבות ליצירת מיתוס גן העדן של בורה בורה. באופן אירוני, זוהי המלחמה הנוראה ביותר בתולדות האנושות שאחראית ללא מעט מהעבודה השיווקית.

האם שווה לבקר בבורה בורה

בפולינזיה הצרפתית כ-118 איים חלומיים ובורה בורה הוא רק אחד מבין הפנינים הרבות, אולם אם כבר הרחקתם עד לכאן מישראל, קשה לוותר על ההזדמנות לראות במו עיניכם את אחד מהיעדים המבוקשים ביותר בעולם. מלבד ״סימון ה-וי״, מספר ימים של פינוק בבקתת מים, צפייה בקו הרקיע הייחודי של האי והלגונה המרהיבה – הנחשבת למרשימה ביותר בכל איי דרום האוקיינוס השקט – הם הסיבות העיקריות לביקור בבורה בורה. בהתחשב בעובדה שאת האי פוקדים תיירים רבים יחסית, בורה בורה הוא לא התחנה שבה תתחברו לצד האותנטי של פולינזיה ולכן מומלץ לשלב את הביקור עם דילוג לאיים נוספים בטרטוריה בעלי אישיות שונה.

 איך מגיעים לבורה בורה מישראל

לבורה בורה מגיעים בטיסות ישירות וקצרות מטהיטי  (או בהפלגה לא קצרה במעבורת) ומאיים נוספים שבפולינזיה הצרפתית. אין מנוס מלהגיע ראשית לטהיטי, אולם שווה לא למהר ולחקור את האי הגדול שבטריטוריה לפני הדילוג לבורה בורה. לחובבי השייט, ניתן להגיע לבורה בורה גם במסגרת קרוזים היוצאים מטהיטי או במסגרת שייט פרטי על יאכטה.

שדה התעופה של בורה בורה - פולינזיה הצרפתית

כמה ימים צריך בטיול לבורה בורה

זוהי כמובן שאלה מאוד אישית והתשובה נעוצה במטרת החופשה: בטן גב, סימון ווי והעלאת תמונת ״תיראו אותי״ לפייסבוק, חקר האי והלגונה או שילוב של כל התשובות. אם אתם שואלים אותי, אני ממליץ על שהייה של שלשה עד ארבעה לילות – פרק זמן המאפשר שילוב של מנוחה ומעט אקשן.

ריזורט InterContinental Thalasso בבורה בורה - מבט מלמעלה

כמה עולה לבקר בבורה בורה

בהתאם לחוקים הבסיסיים של ביקוש והיצע, בורה בורה הוא האי שמציע הכי פחות תמורה בעד ההשקעה בפולינזיה הצרפתית ולזה גם צריך להוסיף ״פרמייה״ מיוחדת בגין המוניטין של האי. מקומות הלינה נעים בין חדרים להשכרה דרך אייר בי אן בי, מלונות פשוטים קרוב/על שפת הלגונה ועד לריזורטים מכל הסוגים המחולקים לשתי קטגוריות מרכזיות. הקטגוריה הראשונה והפחות יקרה היא ריזורטים הנמצאים באי המרכזי והקטגוריה השנייה והיותר יקרה היא ריזורטים הממוקמים על איונים קטנים שבקצה הלגונה. אלה נהנים לא רק מפרטיות מוחלטת, אלא גם מנוף מהפטנט אל עבר קו הרקיע המרשים של האי המרכזי מצד אחד, והים הפתוח מן העבר השני.

You may also like
ריזורט InterContinental Thalasso בבורה בורה - מבט ללגונה ולאי המרכזי

מה יש לעשות בטיול לבורה בורה

להלן מקצת מהחוויות המצפות למבקרים בבורה בורה על קצה המזלג

פינוקים

הביקור בבורה בורה אינו חייב להסתכם בלינה בבקתת מים שבריזורט יוקרתי, אולם אם הטיול באיי טהיטי כולל עצירה במספר איים, שווה ״להוריד הילוך״ בבורה ״ולהשקיע״ בכמה ימים של פינו׳. כמובן שבורה בורה הוא גם יעד חלומי עבור זוגות החוגגים ירח דבש.

ריזורט InterContinental Thalasso בבורה בורה - סירת קאנו בחוף

ספורט ימי

הלגונה של בורה בורה אידאלית לספורט ימי כגון סאפ, גלישת רוח וגלישת קייט. מבחינת צלילות, בורה בורה אינו היעד הטוב ביותר בפולינזיה הצרפתית אך לאלו שבכל זאת מתעקשים, ההנאה שבצלילות כאן היא במפגש עם סוגים רבים של כרישים מחוץ לתחומה של הלגונה המוגנת והרדודה.

סיורי שייט בלגונה

אם צריך לבחור פעילות אחת בבורה בורה שאין לוותר עליה, הסיור בלגונה הקסומה הוא בגדר חובה. מומלץ לבחור בסיור של יום מלא הכולל גם ארוחת צהריים. בד״כ, הסיור מתחיל בעצירה מחוץ לתחומה של הלגונה בשחייה עם כרישים ולאחר מכן, עצירות בתוך שטח הלגונה הכוללים שנורקל בגינות אלמוגים, האכלה של סטינגרייז, ומבט מהלגונה אל עבר תותחי מלחע״מ השנייה שעדיין ניצבים על רכסי ההרים.

חוף מאטירה

מלבד החופים של הריזורטים הממוקמים באיונים שבקצה הלגונה (שרובם פרטיים), חוף Matira הוא היפה מבין חופי האי המרכזי. החוף שוכן בחצי האי המהווה את הנקודה הדרומית ביותר באי המרכזי. בצידו המערבי של חצי האי רצועת חוף שחלקה חוף ציבורי וחלקה בתולית יותר.

סיור מסביב לבורה בורה - פולינזיה הצרפתית - משפחת מקומית בחוף Matira

האי המרכזי

לסקרנים שביניכם, מומלץ להקיף את האי המרכזי בעזרת אופניים או ׳מיני מכונית׳ חשמלית. במסע שאורכו כ-30 ק״מ, תזכו לבקר בנקודות מעניינות הכוללות מפרצים מבודדים, שרידים ממלחע״מ השנייה, חוף מאטירה ועוד. מומלץ לתזמן את המסע עם ארוחת צהריים במסעדת בלאדי מאריז המפורסמת. כמו כן, ניתן להצטרף לסיורי רכבי שטח ולטפס לנקודות תצפית עוצרות נשימה מרכסי ההרים. בגזרת הטרקים, חובה לשכור מדריך מוסמך אם חפצים אתם להכיר את האי ואת נופיו דרך הרגליים.

לחוות את גן העדן בעודנו בחיים

איי טהיטי ופולינזיה הצרפתית הם מהמקומות האחרונים שיושבו על ידי האנושות, 118 איים חלומיים שכל אחד הוא עולם ומלואו

בואו לחוות את המקום שממנו עשויים חלומות בטיול עצמאי לאיי פולינזיה הצרפתית המותאם אישית