טיול משפחה באיי פולינזיה הצרפתית

זה לא היה פשוט, אולם לרגל יום הולדתי ה-40 ויום הולדתו ה-80 של אבי, הצלחתי לשכנע את אימי להתגבר על הטיסה הארוכה ולבקר סוף סוף באיי פולינזיה הצרפתית. אחרי הכל, מזה שבע שנים משפחתי שומעת בלי סוף על מסעותיי בקצה העולם ועל התרשמותם העמוקה של הנוסעים הרבים להם סייעתי בהכנת טיול עצמאי לאיי פולינזיה. עם חזרתי מגן העדן של פולינזיה, להלן סיכום קצר של המסע.

המשפחה באי מוריאה - פולינזיה הצרפתית

לחוות את גן העדן בעודנו בחיים

איי טהיטי ופולינזיה הצרפתית הם מהמקומות האחרונים שיושבו על ידי האנושות, 118 איים חלומיים שכל אחד הוא עולם ומלואו

בואו לחוות את המקום שממנו עשויים חלומות בטיול עצמאי לאיי פולינזיה הצרפתית המותאם אישית

טהיטי: האי הגדול

את הטיול בפולינזיה הצרפתית התחלנו עם ארבעה לילות בטהיטי (Tahiti), האי הגדול ביותר בטריטוריה הצרפתית המורכב למעשה משני איים המחוברים יחדיו. את היום הראשון בילינו בחציית מרכזו ההררי והלא מיושב של האי בטיול ג׳יפים דרך עמק Papenoo, המשמש גם כאגן ניקוז של מרבית הגשמים הצובעים את טהיטי בירוק עז.

טיול גיפים בעמק Papenoo בטהיטי
מפל מים בטהיטי
מפל בעמק Papenoo בטהיטי
אגם vaihiria בטהיטי

בימים הנותרים, שכרנו רכב ושוטטנו לאורך חופי טהיטי. תחילה, נסענו לאורכו של החוף המערבי עד לעיירת הגלישה המפורסמת Teahupoo. בדרך, עצרנו באתרים ארכיאולוגיים, חופים מכוסים חול וולקני שחור, גנים בוטניים ועוד.

מקדש פולינזי בטהיטי
מפל מים בגנים בוטניים בטהיטי
חוף וולקני בטהיטי
חוף חול שחור בטהיטי
מקומיים בחוף בטהיטי
עיירת הגלישה Teahupoo בטהיטי

למחרת, התחלנו את הבוקר בשוק הססגוני של עיר הבירה Papeete והמשכנו משם לאורך החוף המזרחי על יופיו הפראי, לא לפני שטיפסנו בכביש מפותל בהרים לנקודת תצפית, כדי להתענג על נוף עוצר נשימה. כביש החוף מתקרב לסיומו בחצי האי. Tautira. חופו הציורי מהווה דוגמה אופיינית לנופי האי טהיטי.

מגדלור Pointe Venus בטהיטי
הכתר של טהיטי
חוף Tautira בטהיטי
חוף Tautira בטהיטי ממעוף ציפור
ילדים בחוף בטהיטי

את שלושת ימי הטיול הבלתי נשכחים, קינחנו בערב שבת עם מופע ריקודים מהפנט במלון אינטרקונטיננטל. המלון מארח להקות שזכו בפסטיבל התרבות השנתי למופעים מושקעים במיוחד, המתחילים בארוחת ערב מפנקת.

ריקוד פולינזי מסורתי בטהיטי
ריקוד מסורתי בטהיטי

מוריאה: האי שצורתו לב

מסע הדילוגים שלנו בין האיים החל למעשה עם טיסה קצרה בת רבע שעה מטהיטי לאי השכן מוריאה (Moorea), שם שכרנו רכב וטיילנו מסביב לאי בשלושת הימים הבאים. דגש מיוחד ניתן לחופו הצפוני של האי, המתאפיין בשני מפרצים עמוקים המעניקים למוריאה צורה של לב ממעוף הציפור.

מפרץ-וחוף-באי-מוריאה
מפרץ-קוק-באי-מוריאה

במוריאה מגוון רחב של מקומות לינה, החל מבתי הארחה מקומיים, מלונות בוטיק וכמובן הריזורטים המפורסמים עם הבקתות מעל המים.

בקתות-מעל-המים-באי-מוריאה

במהלך הקפת האי, ביקרנו בחופים הציבוריים של מוריאה אך גם הקדשנו זמן לטבע. מנקודת התצפית המפורסמת ה-Belvedere, יצאנו להליכה ביער הגשם ובדרך חזרה לכביש החוף, סיירנו במתחם מקדשים עתיק ובין שדות אננס.

נקודת-תצפית-באי-מוריאה
אננס באי מוריאה
חוף חול לבן באי מוריאה
חוף-ואלמוגים-באי-מוריאה
חוף-באי-מוריאה

באחד הימים, הצטרפנו לשייט בעקבות לווייתני גדול-סנפיר הפוקדים את חופי מוריאה בין אוגוסט לנובמבר. זכינו לקפוץ למים ולשחות לצד היונקים הימיים טרם חזרתם לאנטארקטיקה. במהלך הסיור, הרחקנו לאיזור המערבי של האי וזכינו בהזדמנות נוספת לגלות את סודות הלגונה של מוריאה.

לוייתן באי מוריאה
הלגונה-באי-מוריאה
מים-צלולים-בלגונה-באי-מוריאה
מנטות-באי-מוריאה

הואהינה: האי שכולו גן עדן

את מחציתו השני של הטיול הקדשנו לאיים פחות מתויירים כדי לחוות את הצד האותנטי של פולינזיה. תחילה, בילינו ארבעה לילות באי Huahine עם שהות בצידו הדרומי והשקט במפרץ Avea. בעזרת רכב שכור, הקפנו את האי, המורכב למעשה משני איים נפרדים המחוברים בגשר.

You may also like
האי Huahine
מלון באי Huahine
חוף ים במלון באי Huahine
חדר על המים באי Huahine
גשר באי Huahine

במהלך הסיור, מיד שמנו לב לגינות המטופחות בהן גדלים לא רק פרחים צבעוניים וריחניים, אלא גם מגוון רחב של פירות טרופיים ואף וניל. אפילו משפחות בעלות בתים פשוטים ביותר מקפידות על טיפוח הגינה וניקיון ״השכונה״.

וניל באי Huahine

את חופיו של האי הואהינה חורצים מפרצים רחבי מימדים ומעת לעת נגלה חוף קטן המזמין מנוחה קצרה. טרם הגעתם של המיסיונרים לאיי הפסיפיק, חיי הדת המסורתית באי הייתה ככל הנראה תוססת ביותר. עדות לכך מספקים עשרות שרידי מקדשים, הן לאורך הלגונה והן במעבה יערות הגשם. לא שכחנו גם להאכיל את הצלופחים כחולי העיניים ולהצטייד במזון לפיקניק בעיירה המרכזית פַארֶה, הנראית כלקוחה מסט של סרט המתרחש אי שם בשנות ה-70 של המאה הקודמת.

צלופחים כחולי עיניים באי Huahine
עיירה באי Huahine
מקדש ביער הגשם באי Huahine
מפרץ באי Huahine
מלכודות דגים באי Huahine
חוף נסתר באי Huahine
הלגונה באי Huahine

את יומינו האחרון באי בילינו בסיור לגונה אשר כלל לא רק מספר עצירות לשנורקל בגינות אלמוגים, אלא גם ביקור בחווה לגידול פנינים שחורות וארוחת צהריים באי קטן בקצה שונית האלמוגים, החוצץ בין האוקיינוס לבין האי המרכזי.

דגים בלגונה באי Huahine

טאהאא: אי הוניל

מסענו הגיע לקיצו באי טאהאא (Tahaa) עם שהות בריזורט מפנק במיוחד השוכן בקצה הלגונה על התפר שבין האי השכן בורה בורה מצד אחד, לאי המרכזי מן העבר השני. הריזורט הוא לא רק מקום מושבם של בקתות מפנקות מעל המים, אלא גם של גינות אלמוגים ואגמי מים טבעיים.

ריזורט באי Tahaa
חתול ים באי Tahaa
בורה בורה מהאי Tahaa
אגם מים באי Tahaa

טאהאא הוא אי דליל באוכלוסייה אך עשיר בחוות פנינים ובתי גידול לוניל, הנחשב למשובח ביותר בעולם. במהלך הקפת האי ״המסורתית״, התקשינו להכריע האם טאהאא עוקף את האי הואהינה, התחנה הקודמת שלנו, בתחרות האי המטופח ביותר. מה שכן, לא זכור לי שתיבת ההילוכים חצתה את ההילוך הרביעי, שכן הכל כאן רגוע ועדיף לנסוע לאט כדי לתת לנפש לספוג את הנופים והניחוחות.

כביש החוף באי Tahaa
כביש בהרים באי Tahaa
הקפת האי Tahaa
הלגונה באי Tahaa
בית פשוט באי Tahaa
איון באי Tahaa

אפרופו ריחות, במהלך הסיור באי עצרנו בחווה לגידול וניל ולמדנו על תהליך הייצור המורכב הממצב את הוניל שני רק לזעפרן מבחינת מחירו. את הכניסה לחוות הוניל ליווה ניחוח בלתי נשכח, הודות לאלפי מקלות וניל שיובשו תחת קרני השמש הטרופית. למזלנו, זכינו גם לבקר בכנסייה בתזמון מושלם לפתיחת מיסת יום ראשון. תושבי הכפר התהדרו בבגדים חגיגיים ופצחו מעת לעת בשירת מקהלה שהרעידה את קירות הכנסייה הציורית.

חוות וניל באי Tahaa
כנסייה באי Tahaa

מעוניינים גם אתם לבקר באיי פולינזיה

צרו קשר או שתפו חברים שכבר ״ראו הכל״ ויחד, נבנה מסלול טיול חלומי תפור למידותיכם.